Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jóga pro zdravá záda

Bolesti zad postihují s různou frekvencí většinu dospělých. A potíže s páteří jsou nejčastější příčinou invalidity u nás. Čím to? Může za to především sedavý způsob života a nedostatek pohybu. Lék na bolavá záda je především pravidelné cvičení
Bolesti zad jsou způsobeny především dlouhodobým přetížením z jednostranné zátěže, která není dostatečně kompenzována. Příčiny jsou známé: sedavé zaměstnání, hodně hodin strávených před počítačem nebo v autě, málo přirozeného pohybu, špatná matrace na spaní, nevhodná obuv a další. Náprava začíná většinou u základních věcí, jako je správné dýchaní a držení těla.

Lekce Jóga pro zdravá záda využívá pozic známé z jógy a navíc je doplněna o rehabilitační cviky. Lekce probíhá v pomalém a plynulém tempu, je zaměřena na uvolnění, aktivaci a protažení svalů zad, posílení centra těla (pánevního dna a břišních svalů). 

 

Doma cvičí jen výjimky  

Většina lidí má nepřekonatelný problém s tím, že bude doma cvičit. Pokud někdo cvičí doma pravidelně a k tomu správně, jedná se většinou o naprostou výjimku. Většina lidí záhy vynechá obtížnější cviky a skončí jen u protahování. To ale nemají šanci na dlouhodobé udržení, či dokonce zlepšování kondice. Takoví lidé pak zpravidla skončí s výmluvou, že u nich cvičení nezabírá. Lidská psychika je prostě taková. Pokud někdo opravdu chce pravidelně cvičit, je lépe si naplánovat cvičení společně s ostatními. To je zásadní pro motivaci, která je pro cvičení klíčová.
Když se navíc přihlásíte na kurz, ještě to posílí vaši motivaci :-)