Jdi na obsah Jdi na menu
 


NOVOROČNÍ PŘEDSEVZETÍ

6. 1. 2015

Je to samozřejmě lidské - člověk je tvor líný a nedůsledný. Své pohodlné zvyky nerad mění, ale rád sám sebe vidí v co nejlepším světle. Novoroční předsevzetí jsou toho pěkným příkladem. V emočně vypjaté atmosféře si dávám cíl - Chci začít cvičit jógu :-)První krok je ještě radostný: Jdu se přihlásit do jógového studia ! Někdo si dopřeje ještě další radostný krok: koupí si pěkné oblečky na cvičení, podložku atd. Pak ale narážíme na nepříjemné a nepohodlné stránky svého báječného předsevzetí. ("To cvičení není takové, jak jsem si myslel/a. Byl/a jsem už dvakrát a vůbec nehubnu. Akorát jsem si natáhla sval na noze. Není to správný druh cvičení pro mě, je to moc náročné, v pozicích se neudržím, dělám to vůbec dobře ? Už mi není dvacet, musím napřed zajít k doktorovi a zeptat se ho, jestli vůbec mohu cvičit...." Staré pohodlné zvyky pomalu vítězí nad odhodláním a začínáme racionalizovat, proč dnes vlastně "nemůžeme" jít cvičit. (něco na mě leze, mám hodně práce, musím se učit s dětmi, nestíhám).
Zdánlivě rozumný důvod si dosadíme, abychom si to zdůvodnili a neměli výčitky svědomí. Ve skutečnosti pak čas, který ušetříme, když nejdeme cvičit, stejně často nějak promrháme - u televize, u počítače, nicneděláním. Vynecháme jednou, vynecháme podruhé.... a nový zvyk se z našeho života vypaří dřív, než jsme ho stihli zafixovat. Čím to je ?
Základem našeho každého plánu na sebezdokonalení je, že musíme něco v našem životě změnit. Dělat něco, co nám třeba na začátku není úplně příjemné, ale co ve výsledku povede k pozitivním změnám. To je ovšem nepohodlné a naše mysl i tělo se tomu jen nerady přizpůsobují. Mozek má přirozenou tendenci pracovat na principu "Chci to hned".
Zkuste si nedávat příliš velké cíle: "Budu chodit cvičit 3x týdně". Raději se zapište na kurz, který budete muset zaplatit předem nebo si kupte permanentku a začněte se cvičením 1x týdně. Stanovte si jeden den v týdnu, ve kterém budete 1 hodinu věnovat cvičení (dobře s cestou do studia a zpět domů to možná budou 2h). Oznamte rodině, že tento den máte cvičení a tudíž nebudete doma. Budete možná sama překvapená, jak rychle si rodina na zvykne. Nečekejte, že po týdnu, po měsíci se dostaví výsledky. Uvědomte si, jak dlouho jste tělo zanedbávali :-) Pokud budete důslední a budete cvičit pravidelně, sami uvidíte, jak se Vaše tělo po čase začne měnit. Bude se stávat pevnějším a pružnějším, Vaše mysl se zklidní. Vaše sebevědomí stoupne a pokud naleznete radost ze cvičení, je vyhráno !!
Přejeme Vám hodně úspěchů za cestou k radostnému životu. Pokud si nás vyberete na své cestě, těšíme se na Vás,

Bodhi Studio